IVERA Autohuolto kattavat autohuolto- ja korjauspalvelut

IVERA AUTOHUOLTO

Olemme luotettava ja ammattitaitoinen autokorjaamo Espoossa.
Tarjoamme kattavat autohuolto- ja korjauspalvelut kilpailukykyiseen hintaan ja laadukkaasti.
Tutustu meidän palveluumme:

Ajovalot sumenevat ajan kuluessa kiveniskuista, jatkuvasta hiekkapölystä, liasta ja polttimoiden tuottamasta lämmöstä. Sumeneminen heikentää ajovalojen valotehoa ja voi lisäksi vaikuttaa valokuvioon, mikä voi olla katsastuksessa vähintään korjauskehoituksen syy. Kauneusvirheen lisäksi sumentuneet umpiot voivat olla ajoturvallisuusriski.

Uusien umpioiden hankkimista huomattavasti edullisempi vaihtoehto on umpioiden kiillotus. Pyydä tarjous.

Automaattivaihteiston öljynvaihto voidaan tehdä eri menetelmillä. Paras lopputulos saadaan puhdistamalla koko järjestelmä huuhtelumenetelmällä ja vaihtamalla öljyt sataprosenttisesti. Perinteisellä menetelmällä vaihtaessa autoon jää noin 50 % vanhaa öljyä turbiiniin, lauhduttajaan ja muualle vaihteistoon. Huuhtelemalla epäpuhdaudet saadaan pestyä vaihteistosta tehokkaasti, eikä vanhoista öljyistä jää rippeitä häiritsemään vaihteiston toimintaa.

Likainen ja viskositeettinsa menettänyt öljy automaattivaihteistossa voi oireilla tyypillisesti esimerkiksi niin, että vaihteisto vaihtaa liian hitaasti tai nopeasti, reagoi jähmeästi tai pitää kovaa ääntä. Lisäksi auto voi ryntäillä eteen- tai taaksepäin tai pysähtyä vaihteen vaihtuessa. Päivittäisessä ajossa automaatin suorituskyvyn hiipumista ei välttämättä itse huomaa, joten vaihteiston öljyt kannattaa vaihdattaa säännöllisesti.

DSG vaihteistojen korjaus, esim. tyypillinen vika (peruutusvaihde ei kytkeydy). Vaihteiston purku, korjaus ja kasaus ammattitaidolla sekä laadukkailla varaosilla.

DSG mekatroniikan korjaus alkaen 750€, takuu 1v. Koko mekatroniikan vaihto noin 2000€, takuu 1v. Eli mekatroniikan korjaus on huomattavasti edullisempi vaihtoehto.

Huolehdimme autosi ruostevauriokorjauksista ja hitsaustöistä.
Näitä voivat edellyttää esimerkiksi katsastuksessa havaitut reiät auton korissa.

Korjaamossamme on käytössä huipputason hitsauslaitteet.
Työmme jälki on siistiä ja luotettavaa.

Auton ilmastointi on hyvä huoltaa säännöllisin aikavälein noin 2-3 vuoden välein. Säännöllisillä huolloilla voidaan saada lisää elinaikaa ilmastointikompressorille, joka on ilmastointijärjestelmän tärkein osa. Kompressorin toiminnan kannalta keskeinen komponentti on öljy, sillä ilman riittävää voitelua kompressori voi vikaantua. Ilmastointijärjestelmään kertyy lisäksi kosteutta ja muita epäpuhtauksia käytön myötä.

Huollamme molempia ilmaistointijärjestelmia: R134 ja  R1234yf.

Ilmastointihuolto pitää sisällään:

    • Vanhan kylmäaineen talteenoton
    • Kosteuden poistamisen järjestelmästä
    • Alipainetestin, joka paljastaa isommat vuodot
    • Uuden kompressoriöljyn sekä mahdolliset väriaineet ja uudet kylmäaineet.

Useissa nykyautoissa jakohihnan korvaa jakoketju, joka voi kulua ja venyä yllättäen aiheuttaen moottorin rikkoontumisen vaaran. Meillä on käytössämme kattava erikoistyökaluvalikoima ja kokemusta erimerkkisten ja -mallisten autojen jakoketjun sekä muiden jakopäähän kuuluvien osien vaihtotyöstä.

Jakohihna eli hammashihna on moottorin tärkein hihna. Jakohihna on hammastettu hihna, joka pyörittää nokka-akselia. Lisäksi se pyörittää useimmiten vesipumppua ja kiertää myös kiristimen sekä ohjainrullia. Kaikki nämä osat ovat moottorin toiminnan kannalta tärkeitä.
Jos yksikin näistä osista pettää, on vaarana venttiilien tai moottorikannen rikkoutuminen, mikä voi aiheuttaa suurehkoa tuhoa ja kalliin remontin. Jakopään huolto on siksi tärkeää suorittaa ajoissa, jotta vältytään suuremmilta vahingoilta. Meiltä saat ammattitaitoisen asennuksen ja laadukkaat alkuperäisiä vastaavat varaosat.

Jarrujärjestelmä ja alustan rakenteet ovat auton turvallisuuden ja ajettavuuden kannalta tärkeimmät varusteet. Kaikki pienetkin vuodot, välykset ja juuttumiset voivat vaikuttaa auton hallintaan heikentävästi kriittisessä tilanteessa. Jarrut ovat autosi tärkein turvalaite. Tehottomat tai puoltavat jarrut vaikuttavat ajomukavuuden lisäksi välittömästi ajoturvallisuuteen.

Väistäessä väljäksi kulunut alustan osa ei tottele halutulla tavalla tai reagoi liian myöhään ratin kääntöön. Myös huono ja tehoton jousitus ja vaimennus haittaavat auton hallittavuutta.

Kaikki alustatyöt, tarkistukset ja säädöt sekä osien vaihdot hoituvat korjaamossamme luotettavalla ammattitaidolla ja vankalla kokemuksella.

Auton kytkinhuolto ja kytkinremontti kannattaa tehdä säännöllisesti kalliin remontin välttämiseksi. Tarkistamme autosi kytkimen kunnon ja tarpeen vaatiessa vaihdetaan kuluneet kytkinlevyt ja muut osat. Teemme kaikkien ajoneuvojen manuaali- ja DSG-vaihteistojen kytkin ja vauhtipyörien korjaukset sujuvasti ja luotettavasti.

Lohkolämmittimen tehtävä on esilämmittää auton moottorin ennen ajoon lähtöä. Lohkolämmittimen asennus ajoneuvoon vähentää moottorin kulumista ja polttoaineen kulutusta, sekä helpottaa auton kylmäkäynnistystä varsinkin talvikeleillä.

Asennamme lohkolämmittimiä sekä sisätilapistokkeita erimallisiin ajoneuvoihin. Käytämme laadukkaita DEFA:n valmistamia osia ja autonlämmitysratkaisuja.

Määräaikaishuollon tarkoitus on pitää auto ajokunnossa huoltovälin ajan, sillä se tuo autoilijalle säästöä ajan mittaan. Tarkastamme ja huollamme autosi autonvalmistajan asettaman huolto-ohjelman mukaisesti noudattamalla aina valmistajan ohjeita. Käytämme huolloissa ja korjauksissa laadukkaita, alkuperäisiä vastaavia merkkivaraosia sekä tarvike- ja vaihto-osia.

Hoidamme kaikkien suosittujen automerkkien ja -mallien määräaikaishuollot ja korjaukset. Meiltä saat kustannusarvion sekä tiedon autosi kunnosta ja korjaustarpeista.

Ohjauskulmien säätö on yksi tärkeimmistä toimenpiteistä, jolla on suuri merkitys ajoturvallisuuteen ja renkaiden kulumiseen. Auton ohjausjärjestelmälle on asetettu tiettyjä vaatimuksia. Auton suunnanmuutosten tulee olla hallittuja, kaarrevakauden ja ohjaustuntuman tulee olla hyvä ja ohjauksen tulee olla itsepalautuva kaikilla nopeuksilla. Ohjausjärjestelmän laatuvaatimuksiin kuuluu myös se, että renkaiden kulumisen tulee olla mahdollisimman vähäistä. Ohjausjärjestelmän toimintaan voidaan vaikuttaa suoraan auton ohjaavien pyörien ohjauskulmien säädöllä. Näin parannetaan auton ohjattavuutta ja turvallisuutta, säästetään polttoainetta sekä vähennetään renkaiden epätasaista kulumista.

Lain mukaan opetuspoljin on ajoneuvon pakollinen varuste ajoharjoittelussa ja kuljettajaopetusta annettaessa. Ajoneuvoa ei tarvitse polkimen takia erikseen muutoskatsastaa. Asianmukaisesti asennettu ja toimiva opetuspoljin on edellytys ajokokeeseen pääsemiseksi. Ajokokeen vastaanottaja testaa polkimen toimivuuden aina ennen ajokoetta. Myös poliisi voi testata polkimen toimivuutta liikenteenvalvonnan yhteydessä.

Turvallisuussyistä suosittelemme opetuspolkimen asennusta korjaamolla. Opetuspolkimen asennus tehdään ilman reikien poraamista autoon, joten autoon ei tule jälkiä opetuspolkimen asennuksesta. Asennuspakettiin sisältyy polkimen lisäksi lisäpeili ja opetuskolmio.

Autojen pakokaasut sisältävät ympäristölle ja ihmisen terveydelle haitallisia yhdisteitä, joiden määrää kontrolloidaan pakollisten mittausten avulla. Päästömittaukset ovat lain vaatimia mittauksia bensiini ja diesel­käyttöisille ajoneuvoille. Päästömittausten tulokset näyttävät moottorin kunnon ja polttoaineen kulutus. OBD-mittauksessa tutkitaan auton toimintaa ja mahdolliset päästöihin vaikuttavat viat ajoneuvotietokoneen tallentamien tietojen pohjalta.

OBD-testi on bensiinikäyttöisten v. 2001 valmistettujen ja sitä uudempien autojen pakollinen katsastustoimenpide. Alle 10 v. bensiinikäyttöisille ja alle 5 v. dieselkäyttöisille autoille tehdään pelkästään OBD-tarkastus.

Päästömittaukset ja OBD-mittaukset voidaan suorittaa ennen katsastusta sekä määräaikaishuollon/vuosihuollon yhteydessä. Mittaustosite on voimassa 3 kk ja se hyväksytään katsastuksessa.

Suoritamme pakokaasumittaukset ja OBD-mittaukset nopeasti ja luotettavasti bensiini ja diesel­käyttöisille ajoneuvoille. Tarvittaessa tutkimme viat ja korjaamme ajoneuvosi täyttämään vaaditut päästörajat.

Teemme pakoputkiston korjauksia ja vaihdot kaikkiin automerkkeihin. Vaihdamme pakoputkiston vialliset komponentit, mikäli niitä ei voida korjata esimerkiksi hitsaamalla. Pienet korjaukset ja osien vaihdot saadaan yleensä valmiiksi nopealla aikataululla. Suoritamme DPF/partikkelisuodattimien pesun ja puhdistuksen.

Suoritamme peräkärryn sähkökorjaukset. Muut korjaukset erikseen sovittavissa. Kysy lisää henkilökunnaltamme.

Vaihdamme polttimot odottaessasi ja nopealla varoitusajalla. Korjaamostamme löytyy laaja valikoima polttimoita erimerkkisiin ja erimallisiin ajoneuvoihin heti hyllystä.

Korjaamme ajoneuvosi sähköviat ja ongelmat ammattitaidolla. Meidän autosähköasentajamme löytää vaikeammatkin sähköongelmat autostanne.
Sähködiagnostiikan ja sähkökorjauksen työkaluja löytyy kattaavasti ja niitä päivitetään säänöllisesti, jotta työ olisi mahdollisimman sujuvaa ja ylipäätään mahdollista tehdä.

Vaihdamme tuulilasit nopeasti ja luotettavasti kaikkiin automerkkeihin.

Käytämme ainoastaan laadukkaita Pilkington tuulilaseja. Saat korjaamossamme tuulilasin vaihtotyölle 10 vuoden takuun. Hoidamme myös vakuutuksenalaiset tuulilasin vaihdot.

Suoritamme myös tuulilasikorjauksia ammattitaidolla huippulaadukkailla työkaluilla, pienellä varoitusajalla.

Vianetsintä diagnostiikkalaitteilla selvittää autosi mahdolliset viat nopeasti ja sen avulla pystymme määrittelemään korjaustoimenpiteiden tarpeen. Käytössämme on nykyaikaiset ja korkealaatuiset diagnostiikkalaitteet, joilla onnistuu vikakoodien lukeminen ja nollaus, komponenttidiagnoosit, säätöarvojen ja parametrien luku. Diagnostiikka sisältää myös kaikkien automerkkien yksityiskohtaiset huolto-ohjelmat ja valmistajien laatimat huoltotiedotteet.

Moottoriöljyn vaihto on yksi auton tärkeimmistä huolloista. Moottoriöljy ikääntyy ja likaantuu käytössä ja menettää ajan kuluessa voiteluominaisuuksiaan. Yksin puhtaan moottoriöljyn lisääminen ei riitä, vaan öljyn ja öljynsuodattimen säännöllinen vaihto on autosi moottorin kunnon ylläpitämiseksi erittäin tärkeää.

Moottorin käydessä öljyyn kertyy muun muassa rikkiä ja muita polttoaineen palaamisesta syntyviä palamisjätteitä sekä metallihiukkasia, jotka heikentävät öljyn voitelukykyä ja kuluttavat moottorin liikkuvia osia. Liian pitkät öljynvaihtovälit johtavat moottorin liikkuvien osien ennenaikaiseen kulumiseen, minkä seuraamuksena voi olla moottorin rikkoutuminen. Ihanteellinen vaihtoväli on noin 10 000–15 000 kilometriä tai ainakin kerran vuodessa.